...from a BookLover

Sunday 26 May 2013

84 Charing Cross Road


The last couple of days I have been reading 84 Charing Cross Road by Helene Hanff. I know this book is most likely known by most of you out there, but even so I am sure you love a teaser or two from it as it is such a charming little book with so many beautiful passages which are simply meant to be quoted from.

84 Charing Cross Road consists of letters sent between Helene Hanff in New York and the little book store Marks & Co in London through as many as 20 years (from 1949 to 1969). They are a delightful read, filled with humour and friendship. It is amazing what a shared interest in books can lead to. 

The copy I have in my hand is accompanied by the sequel The Duchess of Bloomsbury Street. This is a diary from 1971, and continues the story started with the letters.

I found it difficult to select just a few quotes, but here are two of my favourites, both from p. 54:

It looks too new and pristine ever to have been read by anyone else, but it has been: it keeps falling open at the most delightful places as the ghost of its former owner points me to things I've never read before.
 and
I shall sprinkle pale pencil marks through it pointing out the best passages to some book-lover yet unborn.

When I get home I am going to watch the movie, too. I hope it was well made and that it was able to catch the athmosphere and feel of the book 



More teasers:
Flukten fra virkeligheten
Should Be Reading

16 comments:

  1. Jag sitter här och funderar på om jag sett filmen, den låter väldigt bekant.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det er jo en relativt gammel film, så det er jo ikke umulig at du allerede har sett den :) Jeg har faktisk ikke, så dette gleder jeg meg til!

      Delete
  2. Har sett filmen og skrevet om den. Mulig jeg kjøper boken. Fin historie som ligger til grunn for bok og film.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeg likte boken veldig godt - spesielt den lune humoren ble jeg veldig begeistret for :) Er meget spent på hvordan de har løst dette i filmen.

      Delete
  3. Flott smakebit, denne boken tror jeg absolutt kan være noe for meg :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Denne tror jeg er noe for enhver bokelsker :)

      Delete
  4. Tusen takk for fin smakebit og jeg tror jeg må få med meg både bok og film. Tusen takk for tips. Ha en fin dag!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Åh, da har du noe å glede deg til! Takk det samme :)

      Delete
  5. Replies
    1. Omslaget er faktisk en tegning av fronten til den ekte butikken :)

      Delete
  6. Denne har jeg tatt med meg hjem fra biblioteket. Jeg gleder meg til å lese den! :-) Ønsker deg en fin søndag!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kos deg masse - og en fin dag til deg også :)

      Delete
  7. Det här är ju en bok som man som bokälskare borde läsa :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Helt definitivt! Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har funnet frem denne tidligere - tittelen er jo så kjent! :)

      Delete
  8. Vel, det var en ukjent bok for meg så takk for tips :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Værsågod! Om du prøver den ønsker jeg deg riktig god lesning :)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...